دانلود فیلم مادر قلب اتمی
فیلم مادر قلب اتمی فیلمی از علی احمدزاده و نویسندگی علی احمدزاده و مانی باغبانی ، و تهیهکنندگی سید امیر سیدزاده محصول سال ۱۳۹۳ است.این فیلم دربخش جانبی فروم جشنواره فیلم برلین، جشنواره آستین تگزاس و جشنواره فیلمهای آسیایی سن دیگو به نمایش درآمدهاست
موضوع: اجتماعی کارگردان: علی احمد زاده سال توليد: 1393
سال انتشار: 1396 زمان فيلم: 90
بازيگران فيلم مادر قلب اتمی
محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان و… از دیگر اثار ترانه علیدوستس می توان به شهرزاد، فروشنده و… اشاره کرد
دانلود فیلم مادر قلب اتمی
خلاصه داستان
در راه بازگشت از یک پارتی، “آرینه” و “نوبهار” باعث یک تصادف رانندگی می شوند. غریبه ای مرموز، به نام طوفان پیشنهاد سرپوش گذاشتن روی تصادف را می دهد! اما این آخرین باری نیست که انها در مسیرشان با او برخورد می کنند آن ها در یک مکان عمومی همچنان داخل اتومبیل هستند اما چه اتفاقی می افتد اگر یک پلیس به طور اتفاقی به اتومبیل آن ها وارد شود. ماجرای این فیلم در یک شب تاریک و در یکی از خیابان های تهران اتفاق می افتد و صحنه های هیجان انگیزی در آن روی میدهد…
داستان
قصه از آنجا شروع میشود که آرینه (با بازی ترانه علیدوستی) و نوبهار (با بازی پگاه آهنگرانی) از یک مهمانی بیرون میآیند و در خیابان میچرخند. فیلم از نیمه شب شروع میشود و با طلوع خورشید تمام میشود. قصه به طور مشخص با چند تصادف جلو میرود. آن دو اتفاقی کامی را در راه میبینند، با او هم صحبت میشوند و در یک تصادف از او جدا میشوند. در آن تصادف با جوان مرموز فیلم با بازی محمدرضا گلزار برخورد میکنند و درگیر یک داستان پیچیده دیگر میشوند.
دانلود فیلم مادر قلب اتمی
جوان بدهی آنها را در تصادف پرداخت میکند و در تمام مدت فیلم به بهانه این بدهی آنها را اذیت میکند. در نهایت با یک بازی سنگ کاغذ قیچی قرعه روی جوان میافتد و او از پشت بام میپرد و فیلم همزمان با رویای جوان که خودش را با همه شخصیتهای فیلم یکی میداند تمام میشود.
فیلم تقریباً ساختاری دوپاره دارد. از زمانی که گلزار به فیلم اضافه میشود فضای داستان شکل مشخص و متفاوت با ابتدای فیلم دارد. فیلم به ژانر علمی تخیلی نزدیک میشود و شاید هم با آن شوخی میکند. اما در پاره اول فیلم فضای هجوگونه و طنزآلود دارد و یادآور فیلم «اسب حیوان نجیبی است» ساخته عبدالرضا کاهانی است. در پاره اول فرض کنید بعد از آنکه آرینه و نوبهار از مهمانی بیرون آمدند با کامی ملاقات نکرده و مستقیماً تصادف میکردند.
با این تغییر دو سکانس از فیلم حذف میشد. کامی نمیتوانست خوابش را که اسم فیلم از دل آن بیرون آمده تعریف کند، چند شوخی از دست میرفت و در نهایت پلیس در سکانسهای آینده کسی را نداشت که به جای آرینه و نوبهار دستگیر کند. ممکن است دلیل حضور کامی شخصیتپردازی کاراکترهای اصلی باشد. اما چه مولفههای از شخصیتها در این دو سکانس به مخاطب داده میشود جز اینکه اینها جوانهای بیخیالی هستند که کاری جز خوشگذرانی ندارند؟
راههای جذابتر و بهتری جز اضافه کردن یک شخصیت به داستان وجود نداشت؟ از این دو سکانس بگذریم، در باب شخصیت پردازی جز آنکه آرینه پیانو میزند و نوبهار آسم دارد و باید زود به زود دستشویی برود چه چیز راجع به شخصیتها، آرزوهایشان، اهدافشان و گذشتهشان میدانیم؟
دانلود فیلم مادر قلب اتمی
البته نیازی هم به شخصیتپردازی وجود ندارد چرا که کاراکترها عملاً به بحران جدی در فیلم مواجه نمیشوند که ویژگیهای شخصیتیشان به کمکشان بیاید. تنها بحران و کشمکش جدی فیلم برای آرینه در مقابله با جوان نامعلومالحال (گلزار) شکل میگیرد که بیش از آنکه از منطق درونی درام و شخصیتها بیرون آمده باشد ساختگی و غیرطبیعی است.