counter free hit invisible عادت های بد غذایی دانش آموزان - مجله شرط بندی بتکده 2024
غذاهاجهانسبک زندگی

عادت های بد غذایی دانش آموزان

غذا

  • طبق نظر سنجی که در بریتانیا از دانش آموزان گرفته شده است نشان داد که از بین 10 دانش آموز یکنفر گیاهخوار است. اگرچه که رژیم های غذایی با گوشت کم یا بدون گوشت با فواید سلامتی همراه بوده است ولی رژیم گیاهخواری بستگی به مواد جایگزین گوشت دارند. ابن نظر سنجی همچنان نشان میدهد که یک جهارم دانش آموزان هروز غذاهای آماده مصرف میکنند.

    مطالعه ی دیگری بروی دانش آموزان نیز نشان داده است که از بین هر 5 نفر دانش آموز فقط یکنفر رفتار غذایی مطلوب دارد که شامل میان وعده های مناسب،مصرف کم فست فود و مصرف زیاد میوه و سبزیجات میشود.

    محققان نیز دریافته اند که احتمال اضافه وزن در دانش آموزانی که به دانشگاه نمی روند بیشتر از سایرین است. مارتین کاراهر _Martin caraher_ استاد بازنشسته سیاست غذا و سلامت دانشگاه لندن میگوید: علیرغم انحراف مختصری از هنجار در طول کووید 19، زمانیکه دانش آموزان از خانه و خانواده ی خود بیرون نمیرفتند عموما غذای نا سالمی مصرف نمیکردند.

    استاد سیاست الکل دانشگاه شفیلد در لندن، جان هولمز _ John holmes_ بیان میکند که : نکته مثبت در بین دانش آموزان اینست که نسبت به ده سال گذشته کمتر الکل مصرف میکنند. این خبر خوبی است زیرا نشان میدهد که عادت های بدی که در دوران جوانی در خود ایجاد کنیم خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله: کبدی، قلبی و انواع سرطان را در خود افزایش میدهیم و این خطر بیماری بر اساس مقدار مصرف الکی است که در طول زندگی مینوشیم.

    عادت نوشیدن الکل نیز میتواند بر رژیم غذایی دانش آموزان نیز تاثیر بگذارد. بر اساس تحقیقات بعد از نوشیدن الکل به احتمال زیاد غذاهای پر کالری و سرشار از نمک و شکر مصرف میشود. جسیکا کروگر _ Jessica Kruger_ استاد یار بالینی سلامت جامعه و رفتارهای بهداشتی در دانشگاه بوفالوی نیویورک میگوید: این باور نادرست که باید کنار الکل چیزی خورده شود تا اثر آن تداوم یابد و جذب شود منجر به تدوام این رفتار نادرست میشود. اگر کسی نوشیدنی حاوی الکل مصرف میکند بدنبال گزینه های سالم نیست.

    رستوران ها و بارهایی که تازه در دیروقت شروع بکار میکنند قطعا گزینه های سالمی برای دانش آموزانی که در آن مناطق هستند، محسوب نمیشوند. کروگر بیش از 250 دانش آموز را مورد بررسی قرار داده است و متوجه شده است که آنها نیز تمایلی به خوردن غذای سالم بعد از نوشیدن الکل ندارند. وی حدس میزند که این تمایل ممکن است بدلیل کمبود آب در بدن بعد از نوشیدن الکل بوجود بیاد و بدن نیاز به غذاهای شور و شیرین دارد تا شما را وادار به نوشیدن آب کند. همجنین اگر کمبود خواب هم داشته باشین جایی که باید باشین نمیروید و این تصمیم گیری ضعیف همراه با الکل قدرت اراده و بازدارندگی را از شما میگیرد.

    تحقیقات استادیار رفتار مصرف کننده در دانشگاه پارما ایتالیا، جووانی سوگاری _ Giovanni sogari_ نشان میدهد که متغیر های زیادی از جمله محیط، نحوه ارایه غذا و سالن غذاخوری دانشگاه ها بر عادت غذایی تاثیر میگذارد. بطور مثال دانشجویان ایتالیایی بدلیل کمبود زمان و عدم در دسترسی به غذای سالم مواجه هستند.

    دانش آموزانی که بر تغذیه سالم تمرکز دارند مسلما زمان زیادی را به برنامه ریزی برای آینده خود اختصاص میدهند. البته برخی از دانش آموزان گفته اند بدلیل گران بودن غذای سالم مجبور هستند از غذاهای سوپرمارکتی استفاده کنند و آنها برای خوردن غذای سالم باید هفته ایی 12 دلار خرج کنند بخاطر همین مجبورند که از غذاهای حاضری استفاده کنند. البته این موضوع قابل توجهی هست که اگر این موانع یعنی کمبود بودجه و زمان برداشته شود دانش آموزان به رژیم غذایی سالم دست پیدا میکنند.

    برای دیدن جدیدترین مقالات و اخبار ایران و جهان به سایت بت کده مراجعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا