counter free hit invisible پایان پادشاهی اینستاگرام
جهانسبک زندگیفناوریکسب و کار

پایان پادشاهی اینستاگرام

شبکه اجتماعی

  • در سال 2014 اپلیکیشین اینستاگرام به 300 میلیون کاربر فعال رسید و برای اولین بار یک اپلیکیشین توانست از توییتر پیشی بگیرد. این اپلیکیشین با معرفی قابلیت جدید خود بنام استوری یک گام بزرگ از سایر برنامه ها مانند اسنپ چت پیشی گرفت. اگرچه این برنامه اکنون 2 میلیارد کاربر ماهانه دارد اما با یک مشکل جدی مواجه است، چه اتفاقی میافتد که افراد 18 تا 29 ساله که ازین برنامه در آمریکا استفاده میکنند دیگر تمایل به استفاده ازین برنامه ندارند؟!

    سال گذشته نیویورک تایمز طی گزارشی اعلام کرد که اینستاگرام نگران جذب و حفظ کاربران جوان و جدید است زیرا با رشد انها نیز این برنامه برای بلند مدت حفظ میشود.

    در حال حاضر دربین نوجوانان آمریکایی برنامهTIK TOK  از محبوبیت بیشتری برخورداراست. البته ناگفته نماند که اینستاگرام بدلیل کپی کردن یکسری ویژگی ها از سایر برنامه ها باعث نا امیدی کاربران خود شده است. در طول تابستان این نا امیدی ها بسیار زیاد شد و کاربران از تماشای این برنامه خسته شدند زیرا حس میکردند وارد نسخه ی شبیه سازی شده تیک تاک شده اند.

    تیگن در تویتر خود خطاب به مدیر اینستاگرام نوشت که موضوع این نیست که من از ساخت ویدیو در این برنامه خوشم نمیاد بلکه موضوع اینست که پست های دوست های واقعی خود را نمبینم و آنها هم پست های مرا نمیبینند.

    اسناد بدست آمده از وال استریت ژورنال نشان میدهد که کاربران اینستاگرام 17.6 میلیون ساعت در روز را صرف تماشای Reels میکنند درحالیکه در مقایسه با تیک تاک کاربران 197.8 میلیون ساعت در روز را صرف تماشای تیک تاک میکنند. این اسنادهمچنین نشان میدهد که که تماشای Reels در ماه های اخیر13.6 درصد کاهش یافته است و اکثرکاربران هیچ تعاملی را ایجاد نکرده اند.

    ممکن است اینستاگرام در بستر مرگ نباشد ولی تبدیل به یک حالت سرد و ساکن پیدا میکند که در دنیای بزرگ رسانه های اجتماعی تغییر بزرگی محسوب میشود. این پلتفرم در نسل قدیمی یک برنامه محبوب بوده است که هدف اصلی رسانه های اجتمای یعنی برقراری ارتباط آنلاین با دوستان و خانواده را تجسم میکرد.

    افول اینستاگرام نه تنها به معنای از دست دادن ارتباط بلکه بمعنای تسلیم شدن دربرابر عصر جدیدی از رسانه های عملکردی است که در آن کاربران بجای دنبال کردن افرادی که میشناسند، افرادی را که نمیشناسند دنبال میکنند و این مهمترین پیامد محصول اینستاگرام یعنی اینفلوئنسرهاست.

    مردم از مدتها قبل بدنبال راهی برای نمایش دادن محتوای آنلاین یا محصولات خود بودند و با خلق این برنامه راهی برای عرضه محصولات خود در ازای پرداخت پول پیدا کردند که با توجه به محصول و تعامل بین فالورها بین 100 تا 10000 دلار برای هر پستی پرداخت میشد. تیلگمن در مقطعی که دارای 4 میلیون فالور بود اعلام کرده است که طی پنج سال اخیر کاهش 80 درصدی نرخ و درآمد داشته است و بازار تبلیغ در اینستاگرام اشباع شده است.

    تحول برای پلتفرم های اجتماعی طبیعی است. محو شدن ثروت ایستاگرام ممکن است بمعنای پایان برنامه نباشد بلکه میتواند بمعنای ارزیابی مجدد رابطه ی کاربران با آن باشد. حال باید منتظر بود و دید که در آینده کاربران باز به اینستاگرام برمیگردند یا خیر؟!

    برای با خبر شدن از جدیدترین اخبار روز ایران و جهان به سایت بت کده مراجعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا