دانلود فیلم ابلق با لینک مستقیم
فیلم ابلق یکی از مهمترین فیلم های جشنواره فجر ۹۹ بود با حضور بهرام رادان، هوتن شکیبا و الناز شاکردوست، ساخته جدید نرگس آبیار؛ این فیلم در زمان اکران توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند و بحثهایی راه بیاندازد در ادامه برای دانلود فیلم ابلق با لینک مستقیم با ما همراه باشید
خلاصه داستان
راحله (الناز شاکر دوست) به همراه همسرش (هوتن شکیبا) در خانهای در حاشیه شهر زندگی سختی را پشت سر میگذارند تا این که یک اتفاق باعث بروز بحرانی میشود که…
کارگردان
نرگس آبیار: از کارگردانان زن سرشناس سینمای پس از انقلاب که آثار مهمی از جمله «شیار 143» و «شبی که ماه کامل شد» را در کارنامهاش ثبت کرده است.
فیلم ابلق
نرگس آبیار در دوران فیلمسازیاش همواره به مسائل زنان توجه داشته و آثارش نیز حول محور زنان روایت میشود. «ابلق» نیز درباره جامعه زنان آسیبدیدهای است که مورد ظلم و ستم و تعرض قرار میگیرند؛ اما جامعه آلوده و مردسالار، آنان را به سکوت وا میدارد تا بوی تعفن به مشام نرسد. قصه این زنان در سالهای گذشته به شکلهای مختلف در سینمای ایران روایت شده و مشکل «ابلق» این جاست که نهتنها هیچ رویکرد جدیدی در قبال این زنان در سینما به مخاطب ارائه نمیدهد، بلکه حتی بهسختی میتواند پیامش را به تماشاگر منتقل کند.
دانلود فیلم ابلق با لینک مستقیم
راحله بهعنوان شخصیت اصلی داستان، قرار بوده نمادی از زنان آسیبدیده باشد و بالطبع، در طول قصه رشد کرده و در نهایت به یک بلوغ برسد. اما رویکرد سازندگان فیلم این بوده که این زن را از ابتدا زنی ضعیف معرفی کنند و تا انتهای فیلم نیز تغییری در وضعیت او ایجاد نکنند. به همین جهت، راحله هرگز تبدیل به شخصیتی محوری در داستان نمیشود؛ چراکه هیچ ایده، رویکرد و یا هر کنشی در مواجهه با آن چه که بر سر او میآید ندارد
و در نهایت تن به ذلت میدهد. به طور مشخص آبیار با ارائه چنین تصویری از راحله بهعنوان نماد زنان آسیبدیده، قصد داشته این پیام را به مخاطب بدهد که در یک جامعه آلوده مردسالار، زنان هرگز به موفقیتی نرسیده و درگیر مصلحتاندیشی خواهند شد
دانلود فیلم ابلق با لینک مستقیم
برسی
به مشکلات فوق باید کارگردانی بد آبیار را هم اضافه کرد که بیخود و بیجهت، با انتخاب نحوه فیلمبرداری «دوربین روی دست»، تنشهای کاذب و بیاهمیت را به سکانسهای مختلف اضافه کرده است. تنشهایی که ارتباطی با فضای قصه ندارد و تنها دستاوردشان، ایجاد سردرد برای تماشاگر در هنگام تماشای فیلم خواهد بود. خردهروایتهای فیلم نیز از دیگر نقاط ضعف فیلم به شمار میرود. ماجرای سکوت دختر راحله و حرفنزدن او، نه ابتدای مشخصی دارد و نه در انتها حتی بیانگر مفهوم خاصی است. سکانس صحبت زنان در یک دورهمی درباره تعرض هم بیش از آن که تأثیرگذار باشد،
سرشار از شعار است و کارکرد سینمایی خود را از دست میدهد. به این وضعیت باید مجموعهای از نمادهای موردعلاقه فیلمساز مانند موش را هم اضافه کرد که در این جا، تأکید چندباره بر سازوکار موش کار را حسابی خراب کرده است. نمادگرایی که در سینمای حرفهای کمتر با این غلظت شاهد آن هستیم.
بااینحال، فارغ از مشکلات فیلم میتوان به بازی مناسب الناز شاکر دوست اشاره کرد که بهخوبی در نقش راحله به ایفای نقش پرداخته است. لهجه ترکی این بازیگر نیز نسبتاً قابلقبول است. هوتن شکیبا دیگر بازی خوب فیلم را رقم زده است، هرچند که شخصیتپردازی علی چندان مناسب نیست. بدترین بازیگر فیلم نیز بدون شک بهرام رادان است که ابداً در نقش جلال باورپذیر نیست. بیان بد این بازیگر به همراه بازی بدن غیرقابلباور، جلال را به بدترین شخصیت فیلم مبدل کرده است.